En saga blev en mardröm.

I write in swedish cause this is a post about the tragedy in Norway. It’s so sad…

Jag har precis läst en tjejs blogg som var med på ön där 90 unga människor miste livet på grund an EN psykisk sjuk människa. Det som har hänt är en fruktansvärd tragedi som vi alltid kommer att minnas, inte minst de som befann sig på ön och överlevde. Denna tjej beskriver mardrömmen i detalj och hur hon kämpade för att överleva. Mina ögon fylls med tårar som sedan forsar ner för kinderna. Jag lider med de personer som har mist någon i tragedin men också med de människor som har överlevt och kommer leve med denna mardröm resten av deras liv. Hur återhämtar man sig efter något sådant? Går det ens? Pga en psykisk sjuk person ska flera hundra människor få leva i skräck, rädsla och sorg för resten av deras liv. Det finns inga ord som kan lindra denna smärta. Hela världen inte mist Sverige står i sorg för denna tragedi. Jag skänker alla mina tankar till de inblandade, familj och vänner. Jag hoppas verkligen att ni kommer få tillbaka era liv på något sätt. Vi sörjer med er Norge!! ❤

Här kan ni läsa om flickans beskrivning från händelsen. Fruktansvärd. (Använd google translate för att förstå bättre)…

Comment

